środa, 11 grudnia 2013

Zrób sobie Gwiazdkę


Witajcie :)


Dzisiaj pokażę Wam jak w bardzo prosty sposób wykonać dekoracje świąteczne na choinkę i nie tylko :)



Potrzebne nam będą :

- masa modelarska - najlepiej biała - można dostać w sklepie dla plastyków lub w niektórych papierniczych,
- foremka, ja użyłam gwiazdki, ale może być renifer, choinka ... co kto lubi
- wykałaczka - do zrobienia dziurek na zawieszkę, wstążkę, sznurek
- serwetka, podstawka lub coś innego co chcemy odbić na masie,
- wałek lub coś do rozpłaszczenia masy ;)
- papier ścierny do usunięcia nierówności po wyschnięciu masy
- papier śniadaniowy lub do pieczenia, ewentualnie kawałek folii lub ceraty - nie musi być 







1. Rozwałkowujemy masę - nie jakoś bardzo cienko, ale też nie bardzo grubo - im grubsza warstwa tym dłuzej schnie. Masę najlepiej rozwałkować na czymś - np na papierze do pieczenia - łatwiej będzie później przenieść gwiazdki np. na kaloryfer 
2. Odbijamy wzór - ja użyłam gałazek, serwetki oraz plecionej podkładki... mozna użyć innych przedmiotów, lub np szablonu i odcisnąć literki, bądź cały napis.
3. Wykrawamy gwiazdki.
4. Możemy wykroić je dowolnie, gdyż resztemasy wykorzystamy do następnych ozdób.
5. Delikatnie odlepiamy masę, tak by nie uszkodzić gwiazdek i by zostały one na papierze.
Robimy dziurki wykałaczkami.

Gotowe ozdoby kładziemy na parapecie nad kaloryferem, ewentualnie w ciepłym i suchym miejscu...
Masa schnie około 24h (chociaż może i krócej - wszystko zależy od miejsca i grubości)
Pamietać należy, że w trakcie wysychania, masa się delikatnie kurczy, w związku z tym należy obrócić ozdoby raz, bądź dwa, w momencie gdy schną - zapobiegnie to ich wygięciu w jedną stronę.

Gdy wyschną już całkiem, papierem ściernym delikatnie przecieramy brzegi.

Efekt końcowy :)





Miłego wieczoru kochani :)

16 komentarzy:

  1. Genialne i prześliczne ! A z masy solnej tez można by coś takiego zrobić ? Pozdrawiam, Mama A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pewnie ze mozna , chociaz efekt z masy solnej nie bardzo mnie zachwycał... bo było widac niestety grudki soli, tutaj jest wszystko gładkie i jednolite - no i nie trzeba wypiekać w piekarniku ;)

      Usuń
  2. WOW ależ czadowe!!! no po prostu REWELKA!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne są! W tym roku mam już całą masę różnych ozdób, ale w przyszłym roku to będzię mój must have :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam Twoje ozdoby widzialam , gwiazdki sie do nich nie umywają ale moge Ci podeslac kilka "na za rok " :P

      Usuń
  4. Gwiazdki super wyszły! Świetny pomysł z tutorialem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super tutorial. Właśnie zakupiłam masę i zaraz przystąpię do wykonania :) efekty będą tutaj http://wkacie-decoupage.blogspot.com/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik :)
    Dodany został na stronie Małopolanek :D
    BUZIAK :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) mam nadzieje że sie komuś przyda :)

      Usuń
  7. ale urocze:) Mój synek byłby zachwycony. Mamy jedną tego typu z gliny i jest to jego ulubiona zabawka hihi. Niestety, zakazana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj wiem dlaczego :) jedna w rekach mojego O. szybko zmieniala swoja postac :P z gwiazdki na kruszonkę ;)

      Usuń
  8. Piękne te gwiazdki! Świetny pomysł i świetny kurs :-)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za poświęcenie chwili na umieszczenie komentarza :)